|
Design poštovní schránky České pošty
Matyáš, Václav František ; Rubínová, Dana (oponent) ; Rajlich, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje designu poštovní schránky České pošty. Cílem práce je navrhnout především funkční a praktickou schránku, se kterou se bude dobře manipulovat a zároveň bude designově ojedinělá. Finální návrh vychází z designérské analýzy, průzkumu současných schránek veřejných pošt a jejich technických řešení. Přináší nápaditý, avšak jednoduchý tvar, který je ergonomicky vyhovující a splňuje požadavky kladené na poštovní schránku. Schránka by mohla nahradit současné řešení z 80. let.
|
|
Rozpoznávání písmen pomocí neuronové sítě
Kluknavský, František ; Hradiš, Michal (oponent) ; Šilhavá, Jana (vedoucí práce)
Práca sa na úlohe rozpoznávania rukou písaných písmen zaoberá implementáciou viacvrstvovej perceptrónovej siete, učením metódou spätného šírenia chyby, hľadaním ich optimálnych parametrov, šírkou skrytej vrstvy, rýchlosťou a dĺžkou učenia, zvládaním poškodených dát. Výsledky vznikli opakovaným simulovaním a testovaním neurónovej siete použitím 52 152 malých písmen anglickej abecedy. Najlepšie výsledky pri čo najmenšej sieti a najkratšom čase tréningu dosiahla sieť so 60 neurónmi v skrytej vrstve a učenie rýchlosťou 0,01. Siete so širšou skrytou vrstvou dosiahli približne rovnakú úspešnosť pri testoch na neznámych písmenách, ale vyššiu úspešnosť na silne poškodených písmenách.
|
|
Design poštovní schránky České pošty
Matyáš, Václav František ; Rubínová, Dana (oponent) ; Rajlich, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje designu poštovní schránky České pošty. Cílem práce je navrhnout především funkční a praktickou schránku, se kterou se bude dobře manipulovat a zároveň bude designově ojedinělá. Finální návrh vychází z designérské analýzy, průzkumu současných schránek veřejných pošt a jejich technických řešení. Přináší nápaditý, avšak jednoduchý tvar, který je ergonomicky vyhovující a splňuje požadavky kladené na poštovní schránku. Schránka by mohla nahradit současné řešení z 80. let.
|
|
Biografické romány Františka Kožíka o Zdence Braunerové ve srovnání s dochovanou korespondencí
Braunová, Linda ; Mocná, Dagmar (vedoucí práce) ; Krejčová, Iva (oponent)
BRAUNOVÁ, L.: Biografické romány Františka Kožíka o Zdence Braunerové ve srovnání s dochovanou korespondencí /závěrečná práce navazujícího magisterského studia/ Praha 2014, Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra české literatury. Diplomová práce srovnává Kožíkovy romány Na křídle větrného mlýna a Neklidné babí léto s dochovanou korespondencí, která se v nich různým způsobem objevuje. Cílem je zjistit, jak autor formuje postavy a vztahy mezi nimi na základě pramenů, zejména korespondence. Zároveň se tato práce snaží postihnout rozdíly mezi literaturou faktu a fikcí a ilustrovat je na příkladu Kožíkovy dilogie. Východiskem byla rozsáhlá badatelská činnost, která umožnila přesné sledování autorových interpretačních záměrů. Tato práce tak odkrývá způsob, jakým autor kombinuje fakta a fikci a tím vytváří celý příběh.
|
| |
|
Dopisy Pietra Aretina Tizianu Vecellimu
Krčmová, Michaela ; Pelán, Jiří (vedoucí práce) ; Žáčková, Magdalena (oponent)
(česky) Tato práce se zabývá renesančním porovnáváním jednotlivých druhů umění, takzvaným paragone, v tomto případě literatury a malířství. Ve druhé kapitole jsou stručně nastíněny biografické údaje Pietra Aretina s ohledem na jeho literární vývoj. Stěžejní částí této práce je překlad a analýza šesti literárních obrazů v dopisové kolekci Pietra Aretina malíři Tizianu Vecelliovi. V závěru jsou formulovány společné znaky těchto listů, jež můžeme označit za subžánrovou variantu epistolární literatury, charakteristickou pro dané období i povahu sociálních vztahů benátské společnosti Cinquecenta. Klíčová slova (česky) Aretino, Tizian, literatura, dopis, obraz, portrét, plátno, porovnání, společnost, renesance
|
|
Konstruktivismus v komunikační a slohové výchově na 1. stupni ZŠ
Stříbná, Karolína ; Babušová, Gabriela (vedoucí práce) ; Štěpáník, Stanislav (oponent)
Práce se zabývá problematikou a hledáním způsobu, jak využít konstruktivismus ve výuce komunikační a slohové výchovy na 1. stupni ZŠ. Zkoumá možnosti využití konstruktivismu při zavádění nových slohových žánrů do edukačního procesu. Je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V souvislosti s touto problematikou se v teoretické části zabývá konstruktivistickým pojetím výuky a jeho východisky pro výuku českého jazyka. Teoretická část obsahuje také analýzu dostupných učebních materiálů a pohled na zpracování didaktiky komunikační a slohové výchovy v odborné literatuře. Výzkumné šetření v praktické části ověřuje, jakými prekoncepty u vybraných slohových žánrů žáci disponují. Pro svůj výzkum, jsem zvolila slohové žánry dopis a popis pracovního postupu. Analýza a interpretace jednotlivých šetření nabízí zjištění, jež bychom mohli využít ve výuce těchto žánrů, konkrétně pak při jejich samotném zavádění do výuky. Na jejich základě uvádím v závěru práce doporučení pro možný způsob zavádění vybraných slohových žánrů do hodin českého jazyka.
|
| |
| |
|
Korespondence F. X. Šaldy a Růženy Svobodové
Fürstová, Lucie ; Mocná, Dagmar (vedoucí práce) ; Krejčová, Iva (oponent)
Diplomová práce se zabývá korespondencí mezi F. X. Šaldou a Růženou Svobodovou. Na základě rozsáhlé badatelské činnosti, jejímž cílem bylo seznámit se s korespondencí v celém jejím rozsahu, se pokouší podat obecnou charakteristiku této korespondence (rozsah, datace, problém jejího uveřejňování a zveřejňování, záměr ji literárně zužitkovat apod.) a porovnat korespondenci otištěnou ve výboru Tíživá samota, který je i přes svou značnou rozměrnost pouze zlomkem celku dochované korespondence, s dopisy do výboru nezařazenými. Analyzuje sebestylizace, event. stylizace adresáta v dopisech a z podnětu výjimečného charakteru dopisů obsažených ve výboru se zamýšlí nad otázkou, nakolik je dochovaná korespondence obrazem žité reality svých pisatelů a nakolik je literární fikcí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|